We leerden de afspraken die er in de klas zijn. Dit aan de hand van prenten (prenten van confetti) De prenten hangen omhoog in de klas en we speelden samen met de draaischijf. Afspraken waren deze week extra belangrijk: het waren drukke, maar leuke dagen. De vriendjes van juf Els kwamen een paar dagen mee in onze klas spelen.
Wat is nu eigenlijk die draaischijf? Eigenlijk heel simpel.. een schijf dat kan draaien. Je geeft een duw aan het rad en het pijltje stopt het rad. De eerste keer stonden al de kleuters (K1A+K1B) met zijn allen verbaasd te kijken en vooral te luisteren. Het geluid van het rad vonden ze erg leuk en spannend. Wanneer zou het rad stoppen met draaien? Waar zou het pijltje stoppen?
We hadden twee spelletjes:
vier prenten van Jules die elk een emotie uitbeelden (blij,bang,boos en verdrietig). De kleuters kijken op welk prentje ze uitkomen en bootsen deze emotie na. En sommige kleuters vertellen zelf waarom Jules verdrietig, blij, boos of bang is. Jules was natuurlijk bang van de krokodil. Dat was geen enkele kleuter vergeten.
vier vakjes (2x rood-2x groen). Groen = wat mag rood= wat mag niet. Als de pijl uitkomt op groen dan vertellen de kleuters 1 ding wat er mag in de klas. Dit kunnen ze verduidelijken met de kleine prenten van confetti. Komt de pijl op rood uit? Dan vertellen de kleuters 1 ding wat er niet mag in de klas. Dit kunnen eveneens ook verduidelijken met de prenten van confetti.
(klik op de foto's om te vergroten)
Deze week was ook Elijah jarig.. hij heeft er enorm van genoten om jarig te zijn. Je zou voor minder: een dagje vol met extra aandacht. Nogmaals van harte proficiat aan Elijah. ( Kijk ook even op de pagina 'jarigen')
Volgende week leren we over 'mijn lichaam' een week vol met tactiele waarnemingen en een week met veel zangtussendoortjes. Al de liedjes zal je ook weer terug vinden op de pagina liedjes en versjes.
Dat zag er weer heel leuk uit!
BeantwoordenVerwijderen